Iedereen kent het gevoel van druk zijn: je hebt nog zoveel te doen en weet eigenlijk niet waar te beginnen. Soms zou je bijna vergeten wat je allemaal moet doen die dag of week. Er zijn daarom handige applicaties op de markt waar je een ‘to do list’ mee kan maken. Een populair voorbeeld van een tool voor taakmanagement is Any.Do.
Hoewel de applicatie eerst enkel te gebruiken was op iOS en Android apparaten is daar sinds kort verandering in gekomen. Het bedrijf brengt de tool naar het web waardoor je er ook gebruik van kunt maken op een computer of laptop. Any.Do erkent dat veel gebruikers naar deze feature hadden gevraagd. Op dit moment zou de dienst door zo’n 10 miljoen personen worden ingezet.
Het team kondigde de webversie aan op haar weblog; “Nu kun je hetzelfde heldere inzicht krijgen in de dagelijkse prioriteiten zonder dat de mobiele app geopend hoeft te worden.” De website ziet er hetzelfde uit en is zeer herkenbaar voor trouwe gebruikers. Het doel van Any.Do is om de takenlijst overal bereikbaar te maken. Het is niet direct een document management systeem, maar je ziet wel welke taken nog open staan als je de webversie opent.
Welke functies bevat de webversie?
Een laptop heeft natuurlijk een groter scherm dan een mobiel of tablet en daarom heeft het bedrijf enkele aanpassingen gedaan. Er zijn twee modus ingebouwd die gebruik maken van het feit dat de browser een groter oppervlak biedt. De Focus Modus helpt om toekomstige taken in een enkele folder te zetten. Daarnaast is er een Planning Modus die ervoor zorgt dat taken gesleept kunnen worden naar andere data. Zo kun je vandaag, maar ook in de toekomst plannen, zegt Any.Do.